Forfatter: Anita Berge
Utgivelseår: 0

Dukketeater i barnehagen

Av: Anita Berge
Dukketeater er eventyr og fest. Det er farger og spenning og forventning, sprelske overraskelser og høytidsstemt alvor.

Dukketeater forgyller den gråeste hverdag og fortryller det mest nøkternt realistiske barn. Dukketeater bekrefter at verden er et spennende og fabelaktig sted.

Anita Berge har skrevet en bok som inspirerer til og formidler kunnskap om å spille dukketeater i barnehagen – eller på skolen eller i biblioteket og andre steder barn og voksne ferdes sammen. Å være en god dukkefører er et håndverk som kan læres. Behersker du noen grunnleggende teknikker innehar du nøkkelen til en skattekiste av opplevelser. I boka får du kunnskap og råd om hvordan du kommer i gang, om stemmebruk og manus, om de ulike formene for dukketeater, og om hvordan samspill og samarbeid om dukkene kan gi barnehagen et løft.

Anita Berge er utdannet førskolelærer og musikklærer fra Høgskolen i Bergen.