Forfatter: Jette Løntoft, Kristine Jensen De López, Stig Broström
Forlag:  Pedagogisk Forum
Utgivelseår: 2013

Dialogisk lesing i teori og praksis

Av: Jette Løntoft, Kristine Jensen De López, Stig Broström
Alle barnehager har et forhold til høytlesing og billedbøker. Metoden dialogisk lesing øker språklæringsutbyttet radikalt. Metoden er strukturert, enkel og inspirerende for barn og voksne.
Bokklubbpris kr 298,00
NB! Som medlem av Pedagogisk Bokklubb får du denne boken til kun kr. 298,-
Er du allerede medlem kan du logge deg inn (øverst på siden).
Hvis du ikke er medlem kan du melde deg inn når du fullfører handelen og få rabatterte priser. I tillegg vil du kunne velge en velkomstbok.
Husk at det ikke er noen kjøpsplikt i bokklubben!
Dialogisk lesing er en grundig forberedt pedagogisk aktivitet og et meget godt verktøy i det språkpedagogiske arbeidet. Med solid forskningsmessig forankring viser forfatterne hvordan metoden bidrar til barns språklige utvikling, øker konsentrasjonsevnen, utvider forståelse for skriftspråket og legger grunnlaget for fremtidig leseglede.

Med denne boken får leseren:
Kunnskap om teorien og forskningen bak dialogisk lesing. I denne delen besvares spørsmålene: Hvorfor skal vi bruke metoden og hvordan ble dialogisk lesing til?

Konkrete eksempler og gjennomgang av hvordan man kan komme i gang med dialogisk lesing. I denne delen besvares spørsmålet: Hvordan jobber man med dialogisk lesing i praksis?

Kunnskap og eksempler på hvordan man kan jobbe med estetiske prosesser i forbindelse med lesingen. I denne delen besvares spørsmålet: Hvorfor og hvordan kan man knytte estetiske læringsprosesser til høytlesing av god barnelitteratur?