Forfatter: Lars Mæhle
Innb: Innbundet
ISBN: 9788241916045

Hvem har tatt pølsene?

Barnehagekrim - Leon og Live løser mysterier!

Av: Lars Mæhle
Mysteriene i Kråkeslottet barnehage. Kråkeslottet barnehage er på tur i skogen. De skal opp til Soltoppen og grille pølser. Men idet de kommer fram, slår en pølsetyv til! Pakka med pølser forsvinner på mystisk vis. Men hvem er den skyldige? Det blir en vanskelig sak for Kråkeslottets egne detektiver, Leon og Live, for sporene leder dem bokstavelig talt på ville veier.
Mysteriene i Kråkeslottet barnehage er en herlig serie av Lars Mæhle og Odd Henning Skyllingstad. Leon og Live, Kråkeslottet barnehages egne detektiver, løser gåter som alle barn vil kunne kjenne igjen. Sjarmerende mini-krim for barn mellom 3-6 år.

Mæhle og Skyllingstad har skapt et hverdagsunivers som er urbant og multikulturelt, uten at det gjøres til et hovedpoeng. Gjennom Leon og Lives øyne, får barnets nære og nysgjerrige blikk virkelig utfolde seg.

Bøkene er skrevet med en lun varme som gjør at også de voksne vil kose seg under høytlesningen. Velkommen til Kråkeslottet barnehage, et sted fullt av hverdagsmysterier, saft og boller!