Hjerneforskning og barnehagepraksis
Temasaker i dette nummer:
- Kan nevrovitenskap bidra til bedre læring i barnehagen?
Av Per Alf Brodal - Utklipp: Hva betyr frykt og konflikt for barns biologiske utvikling?
- Hjerneforskning, kroppslig situert læring og pedagogikk
Av Theresa Schilhab - Utklipp: Den sinte toåringen – viljesterk og motstandsdyktig
- Trygg tilknytning og den sosiale hjernen
Av May Britt Drugli - Høytlesing – med øynene, ørene, hendene og fingrene
Av Anne Mangen, Trude Hoel og Margrethe Jernes
Annet stoff:
Intervju med Ole Jacob Madsen, av Vigdis Foss
Sak i fokus: Sykemeldt – nå igjen?
Av John Roald Pettersen
Skal barnet venne seg til deg, eller skal du knytte deg til barnet?
Av Michelle Jespersen og Rikard Nykvist
Hvordan påvirker internasjonale trender den norske barnehagen?
Av Blerta Pllana Demaku
Lengten etter barnehagekunnskap– assistenters ønske om å lære
Av Wenche Aasen og Johanna Birkeland