BF3 / 2025: Et folk i utvikling
INNHOLD
TEMA
14 Når samskaping fører til utvikling – Åsta Maria Stevens og Håvard Hovin
23 Hva mener de ansatte? – Julie Størksen Hagesæter og Pernille Roberg
24 Lekende fortellinger med lekverden som arbeidsmåte – Åse Lund, Kristin Solbakken Lien, Christine Lindseth Christensen, Caroline Alvestad, Daniel Beletse Desta og Anne-Line Bjerknes
37 Hva mener de ansatte? – Siv Andrine Thalberg og Therese Nilsen
38 La barna vise vei i overgangene – Michelle Jespersen Sjuve og Richard Nykvist-Høibach
45 Hva mener de ansatte? – Anita Remmen
46 På hver sin øy, men med felles mål – Cathrine Aasgaard Eide, Emily Evensen, Yvonne Larsen, Anita Rubach og Gladys Sørensen-Lyle
59 Hva mener de ansatte? – Christine Wallumrød
60 Brød er mer enn hverdagsmat – Eva Mila Lindhart, Yvonne Bakken og Inger-Lise Askildsen
68 Vi må stole på lekens kraft – Amrita Bhardwaj
73 Hva mener de ansatte? – Paul-René Davidsen Pettersen
74 I spenn mellom faglige og relasjonelle hensyn – Gunn Anita Søraunet og Maria Selmer-Olsen
ANNET STOFF
10 Notiser
82 Mellom krav og høflighet – Marit Semundseth, Christine B. Østbø Munch og Marit Holm Hopperstad
FASTE SPALTER
Filosofisk påfyll
6 Kan vi lære av følelser? – Arild Julius Østrem
Forskning pågår
91 Menneskerettsopplæring i fagområdet «Nærmiljø og samfunn» – Anette Ringen Rosenberg
Bokanmeldelse
92 Barnehagens fundament og mandat: Bør bli pensum – Birgitte Fjørtoft
Ledere i barnehagen
94 Fra time-out til time-in – Torill Iren Petterson
Praktisk talt
102 Frydefullt samspill – Mariann Rindahl Skalle Løvås
Rommets kraft
104 Når ute møtes inne – Lisbeth Angelsen, Nina Odegard, Åse Bakken, Tine Selinger og Randi Aabø Ågren
Lek med litteraturen
110 Mangfoldige lesepraksiser er mulig – Ingeborg Sivertsen Landfald




