Forfatter: Nina Scott Frisch (red.), Mari-Ann Letnes (red.), Jørgen Moe (red.)
Forlag:  Universitetsforlaget
Utgivelseår: 2018

Boka om kunst og håndverk i barnehagen

Av: Nina Scott Frisch (red.), Mari-Ann Letnes (red.), Jørgen Moe (red.)
Boka presenterer ulike relevante teorier om barns visuelle uttrykk, lek med materialer, skapende læreprosesser, samt møter med kunst og en visuell formkultur.

Barnehagen har et viktig samfunnsoppdrag i barns danningsprosesser knyttet til lek, opplevelse, ferdigheter og læring innen aktiv bruk av all kulturskapt form. Kultur for, med og av barn i barnehagealder er utgangspunktet for bokas innhold og forfatternes behandling av relevant fagdidaktikk innenfor kunst og formkultur, materialer, redskaper, teknikker, farge, form og komposisjon.

Boka består av tre deler:

I. Fortid og nåtid - for å skape i morgen
II. Barns møter med materialer, redskaper og teknikker
III. Form, farge og skapende prosesser

Redaktørene Nina Scott Frisch, Mari-Ann Letnes og Jørgen Moe har med seg bidragsyterne Vigdis Dagsdatter Øien og Ingunn Solberg.