Forfatter: Marit Røgeberg Ertzeid

Markblomster for småfolk

Naturbok for barn fra 2 år

Av: Marit Røgeberg Ertzeid
14 forskjellige markblomster som er vanlige over hele landet.
Lett og tilgjengelig sakprosa for de yngste leserne om norsk natur!

Denne boka er beregnet på de minste barna, men passer også godt for barn i småskolealder. Her presenteres 14 forskjellige markblomster som er vanlige over hele landet. Det er blomster som de fleste barn i Norge har mulighet til å finne og som de kan kjenne igjen i boka.
Hvert oppslag har et stort og klart nærbilde av alle blomstene, og et lite bilde som viser mer av blomsten. Faktasetningene inneholder morsomme og spennende opplysninger om hver enkelt blomst.

Teksten er enkel, med ord og uttrykk fra barnas egen verden.