Forlag:  Pedagogisk Forum
Utgivelseår: 0

Småbarnas kroppslige verden.

Sansemotorisk utvikling hos barn 0-3 år. Boken gir gode forslag til hvordan en kan tilrettelegge for sansemotorisk trening

Forfattere: Anne Berg og Karin Kippe

Boka handler om utvikling og stimulering av sanser og motorikk de tre første årene i barnas liv. Boka er todelt. Den første delen er en gjennomgang av de kunnskaper vi har i dag om de minste barnas sansemotoriske utvikling. I del to viser vi en rekke øvelser og aktiviteter som er egnet til å stimulere barnas sansemotoriske utvikling, øvelser som er tilpasset barnas alder, og som kan gjøres både hjemme og i barnehagen.

Boka er skrevet først og fremst for førskolelærere og andre ansatte i barnehagen, førskolelærerstudenter, småbarnsforeldre og forøvrig alle som arbeider med små barn.

SEBU forlag 2006
Antall sider: 160