Forfatter: Kristin Roskifte
Illustratør: Kristin Roskifte
Forlag:  Magicon forlag
Utgivelseår: 2018 (1. utgave)

Alle sammen teller

Av: Kristin Roskifte
Emneknagger: MangfoldTelling

Hurra for at folk er forskjellige! Dette er en myldrebok der du kan telle mennesker, følge dem, føle med dem og se hvordan historiene deres flettes sammen. Her er det mange små og store hemmeligheter å oppdage i bildene for den som er nysgjerrig og har et skarpt blikk. Og ser du ordentlig godt etter, så finner du kanskje deg selv! Kristin Roskiftes bildebøker kjennetegnes av stor originalitet og varm humor. Hun har mottatt en rekke priser for sine bøker og har tidligere bl.a. gitt ut suksessen «Jorda rundt på 29 bokstaver».

Bokhyllepedagogen anbefaler:

En skikkelig kul myldrebok med masse å se på! Og telling samtidig!

I hele boka kan du følge ulike personer. Og det er et hav av mennesker, og så mange ulike folk. Jeg tror mange vil kunne finne noen de syns ligner på seg selv i denne boka, det er litt kult.

Jeg må ærlig innrømme at jeg ofte syns at myldrebøker kan være litt kjedelige å se i.. Men mange barn elsker dem virkelig, og ser på dem masse alene uten voksne. Og det er SÅ bra.

Men akkurat denne har også tekst til hvert oppslag, så da er det også noe å lese høyt og gjør det mer interessant for meg hvertfall. Det er morsomme og veldig rare, men samtidig meningsfulle tekster til hvert oppslag også, og det gjør boka komplett.