Forfatter: Jujja Wieslander, Tomas Wieslander
Illustratør: Sven Nordqvist
Forlag:  Cappelen Damm AS
Utgivelseår: 1994 (1. utgave)

Mamma Mø aker kjelke

Av: Jujja Wieslander, Tomas Wieslander
Emneknagger: HumorVinter
Mamma Mø får overtalt Kråka til å låne barnas kjelke, og de kjører i full fart nedover slalombakken. Og tenk, det aller morsomste er å ramle av.

Bokhyllepedagogen anbefaler:

En søt bok, passende for dagen i dag med ekstremt mye snø! (Hvertfall i vårt område.)

Mamma Mø vil så gjerne ake kjelke sånn som barna gjør. Kråka mener såklart at hverken kuer eller kråker bør ake. Men de prøver seg nå begge to likevel, og det er både underholdende og tøysete. I kjent stil tegner Sven Nordqvist de kuleste illustrasjonene. Jeg liker godt når Mamma Mø sitter på akebrettet, det ser så komisk ut.

Mamma Mø-bøkene er gode og humoristiske bøker som passer fint fra 2-3 år. De vil hvertfall sette pris på humoren!
Gitt ut på Gammafon forlag.

cover
kr 299,00