Forfatter: Birte Svatun, Tiril Valeur (illustratør)
Forlag:  Cappelen Damm AS
Utgivelseår: 2021
Innb: Innbundet
ISBN: 9788202700201

Hva er følelser?

Av: Birte Svatun, Tiril Valeur (illustratør)
Emneknagger: Følelser
Alle mennesker har følelser. Følelser er noe du kjenner inni deg. Du kan være glad. Du kan være sint. Men hvordan føles det egentlig og hvorfor reagerer vi som vi gjør?

Denne faktaboka for barn fra ca. 4 til 9 år er et ypperlig utgangspunkt for å snakke om følelser - om å være glad, sint, trist, redd, misunnelig, ha dårlig samvittighet, finne ro, være flau, ensom, sjalu og stolt:

Vilde blir så glad at hun stuper i fanget til pappa. Sofia er redd for troll under sengen. Anders blir lei seg når han mister katten sin, og Ali blir sjalu når pappa får kjæreste.
Med sine små fortellinger og åpne spørsmål, er boka skreddersydd for de gode samtalene mellom voksen og barn.

Boka er illustrert av Tiril Valeur.

Bla i boken

I serien finnes også Rett eller galt (2018).