Forfatter: Lars Mæhle

Hvor er krabbene?

Mysteriene i Kråkeslottet barnehage

Av: Lars Mæhle
Sommerkrim for de yngste! Kråkeslottet barnehage er på tur til stranda. Barna fisker krabber på brygga. Til slutt har de hele sju krabber oppi bøtta. Eller vent nå litt. Plutselig er det bare fem? Hvor er de to siste krabbene? Det blir et ekte strand-mysterium for Leon og Live, kråkeslottets egne detektiver. Med krabbeklør, kråkeboller, vannsprut og en veldig lur krabbetyv!

Lars Mæhle (f. 1971) debuterte i 2002. Gjennombruddet kom i 2009 med fantasyromanen Landet under isen, som han fikk flere priser for, blant annet Kulturdepartementets litteraturpris for barne- og ungdomslitteratur i 2010. Mæhle er født på Sunndalsøra, og bor i Oslo.

Odd Henning Skyllingstad (f. 1978) er en erfaren tegneserieskaper og illustratør. Han har utdannelse innen animasjon fra Høgskulen i Volda, og vant i 2003 Sproing-prisen for serien Børre er død. Mest kjent er han for serien om frosken Kolbein. Skyllingstad er født i Hammerfest, oppvokst i Vikersund og bor i Oslo.