Forfatter: Akin Duzakin
ISBN: 9788241917233

Kjempen

Av: Akin Duzakin
Kjempen bryr seg ikke om noe eller noen. Han gjør akkurat som han vil. De som bor i skogen kjenner seg aldri trygge.
En dag faller kjempen og slår hodet. Han husker ikke hvem han er. Han husker ikke om han er slem eller snill. Folket i skogen samler seg på den hemmelige møteplassen og blir enige om hva de skal gjøre med kjempen. Fra denne dagen lever de uten frykt.

Les intervju med Akin Duzakin om Kjempen i Verktøykassa 1/2021.

Abonnenter på Verktøykassa kan bestille boken for kr 199,-
Husk da å skrive i kommentarfeltet ved bestilling at dere er abonnenter :)

Akin Duzakin (f. 1961) har studert ved Statens håndverks- og kunstindustriskole i Oslo. Duzakin har illustrert mer enn 40 bildebøker og stått for både tekst og illustrasjoner i to av dem. Han er tildelt Brageprisen og Kulturdepartementets pris for illustrerte bøker for barn og ungdom. I 2006 mottok han Bokkunstprisen for sitt mangeårige arbeid som bokillustratør. Duzakin er særlig kjent for poetiske, lett naivistiske motiver i særegne fargenyanser. Han har store billedskapende evner og håndverksmessig sikkerhet.