Forfatter: Tom Rune Flagstad, Grete Helle

Ledelse av verdistyrte barnehager

Av: Tom Rune Flagstad, Grete Helle
Emneknagger: VerdigrunnlagLederpraksis
Denne boken handler om hvordan vi konkret kan arbeide slik at vi sikrer at det vi har skrevet i årsplanen og sagt på foreldremøtene, virkelig skjer – uavhengig av avdeling, base eller den enkelte ansatte.

Forfatterne er opptatt av hva som fungerer best i det daglige, at de små detaljer teller, og at endring og utvikling tar tid. Med det i tankene bringer de inn teori, forskning og erfaringer fra andre felt og andre land. Det finnes ingen "kvikk fiks" til kvalitet i barnehager!

Å komme fram til praksis som er i tråd med et felles verdigrunnlag er en stor oppgave.

Dette er en av to bøker om verdistyrte barnehager fra forfatterne. Den andre boken inneholder Verktøy som virker i verdistyrte barnehager. Les mer om den andre boken her!

Bøkene kan kjøpes hver for seg her i barnehagebutikken.

Hvis du melder deg inn i Pedagogisk Bokklubb får du denne boken til rabattert pris (Kr. 650,-) Dette er aktuell månedens hovedbok.

I Tillegg kan du velge flotte velkomstgaver som Svanhildsreise eller Samtalverktøy om mobbing, vennskap og fellesskap.

bokklubben