Forfatter: Klausine Røtnes
Innb: Innbundet

Barna i barnehagen

Av: Klausine Røtnes
En pekebok om det å begynne i barnehagen!
NB! Hvis du bestiller 5 eller flere bøker vil prisen bli 168,- per bok.

De aller fleste barn begynner i barnehagen i ett- til toårsalderen. En bok fra barnehagemiljøet kan være en hjelp når barnet skal forberedes. Foreldre og barn kan se og snakke om barn som leker, sitter rundt bordet, som blir påkledd i garderoben osv. Hele familien kan få et lite innblikk i noe av det barnehagebegynneren vil oppleve. Når man snakker sammen om hendelsene på bildene, vil situasjoner og begreper fra barnehagen begynne å få et innhold for barnet. For eksempel det at barna sover ute i vogna ved siden av de andre barna, at de vasker hendene før det skal spises, at voksne leker og trøster. På samme måte som boken kan forberede, kan bildene hjelpe til når dagens hendelser skal snakkes om hjemme. Teksten i en pekebok skapes av dem som ser i boken. Det som skaper interesse hos barnet er det som skal være utgangspunktet for samtalene.

Bildene har tidligere vært på trykk i Barnehagefolk og er godkjent av foreldrene til bruk av Pedagogisk Forum. Barnehagefolk har 30-årsjubileum, og en pekebok der barna har hovedrollen er ment som en takk til alle barna som har bidratt til tidsskriftet.