Forfatter: Margareta Öhman
ISBN: 9788273912039

Vern om barnas lekestyrke

Av: Margareta Öhman
Margareta Öhman ser i sin nye bok på leken som en muskel, som gjennom å brukes øker i styrke. Barnehagen må være med på å verne om barnas lekestyrke.
Bokklubbpris kr 298,00
NB! Som medlem av Pedagogisk Bokklubb får du denne boken til kun kr. 298,-
Er du allerede medlem kan du logge deg inn (øverst på siden).
Hvis du ikke er medlem kan du melde deg inn når du fullfører handelen og få rabatterte priser. I tillegg vil du kunne velge en velkomstbok.
Husk at det ikke er noen kjøpsplikt i bokklubben!

Margareta Öhman har i denne nye boken satt ord  på nødvendigheten av å bygge opp under de evnene som behøves for å bli og for å være lekende. Ordet lekestyrke  forbindes med kraft og energi med holdbarhet, motstandskraft og med intensitet. Margareta ser på leken som en muskel, som gjennom å brukes øker i styrke.

Barnehagen må være med på å verne om barns lekestyrke. Rammeplan for barnehagen slår ikke bare fast at leken skal  ha en sentral plass i barnehagen.
Den løfter også frem at alle barn gjennom leken skal få oppleve glede humor  spenning og engasjement og at lekens egenverdi skal anerkjennes.

Margareta Öhman har viet en stor del av sitt  yrkesaktive liv til den viktige leken.

Hun har satt ord på sin erfaring og kunnskap i denne boken der kjernen er  begrepet lekestyrke et begrep som vektlegger nødvendigheten av å bygge opp under  de evnene som behøves for å bli og for å være lekende. Ordet styrke forbindes med kraft og energi med  holdbarhet motstandskraft og med intensitet. Lekingen inneholder alt  dette – som en muskel må den brukes for å øke i styrke.

Forfatteren bruker verbet leking fremfor lek for å betone det aktive aspektet  ved å være lekende.

Se litt av boken nedenfor: