Forfatter: Dag O. Hessen

Hvor kommer jeg fra?

Dette en lydbok!

Av: Dag O. Hessen
En lydbok, om en jente som en kveld hun skal legge seg spør pappaen sin: «Hvor kommer jeg fra?» Pappaen forklarer at «du kommer jo fra magen til mamma, det har vi snakket om før.» «Men før det?» «Da var du bare et lite frø.»

Så forteller faren om forplantning. «Men før det?» «Mamma kom fra mormor og morfar.» «Men før det?» Faren forteller om oldemor, og hennes mor osv. «Men før det?» spør jenta. Dermed tas vi tilbake til våre ape-stamfedre, og lengre og lengre tilbake i evolusjonsutviklingen, med oppslag som stadig avsluttes med jentas insisterende: «Men før det?» helt tilbake til livet oppsto. Men det stopper ikke der – for hva var det som var før det?

En spennende og fascinerende reise tilbake i tid, og inn i kjernen av vår egen eksistens.

Barn stiller mange spørsmål, noen enklere å svare på enn andre. Dag O. Hessen forsøker å svare på et av de aller vanskeligste – hvor vi kommer fra