Forfatter: Tor Åge Bringsværd, Anne G. Holth (ill).
Forlag:  Cappelen Damm AS
Utgivelseår: 2013
Innb: Innbundet
ISBN: 9788202403867

Karsten og Petra: Slik begynte det

Av: Tor Åge Bringsværd, Anne G. Holth (ill).
Emneknagger: Karsten_og_petraVennskapBarnehage
Bøkene om Karsten og Petra er blant de mest populære barnebøkene 3-6 år. Om vennskap og lek.

Karsten og Petra - slik begynte det inneholder de tre første bøkene om de to gode vennene. Her blir vi kjent med dem, og vi får høre hvordan de møttes for første gang. Forord av Tor Åge Bringsværd.

Inneholder:
Karsten får ikke sove
Petra begynner i barnehaven
Karsten og Petra er bestevenner

De første bøkene om Karsten og Petra kom i 1992. Det er blitt en hel bokserie om de to barnehagebarna. Mange barn kjenner Karsten og Petra, også på grunn av filmene som er laget om dem og kosedyrene deres.