Forfatter: Kirsten Danielsen Wolf og Sverre Bjørn Svenning (red).
Forlag:  Universitetsforlaget
Utgivelseår: 2018

Perspektiver på barns medvirkning i barnehagen

Av: Kirsten Danielsen Wolf og Sverre Bjørn Svenning (red).
Barns rett til medvirkning har vært forankret i barnehageloven siden 2005. Like fullt må vi stadig arbeide for, og ivareta, denne rettigheten.

På hvilke måter kan vi tolke og forstå barns rett til medvirkning? Hvordan kan barns rett til medvirkning utspille seg i barnehagen? Og hvordan skal vi reflektere over innholdet og praksisen i barnehagen? Forfatterne av denne boken arbeider ved ulike institusjoner i tilknytning til barnehagen og barnehagelærerutdanningen og bidrar med nye perspektiver på barns medvirkning i barnehagen.

Kristin Danielsen Wolf og Sverre Bjørn Svenning er forfattere og redaktører for boken. De øvrige bidragsyterne er Birger Dahl, Hanne Fehn Dahle, Pål Dingstad, Brit Johanne Eide, Randi Evenstad, Anne Greve, Mette Røe Nyhus, Bente Svenning og Nina Winger.