Forfatter: Helle Høiby, Anja Trolle
Forlag:  Kommuneforlaget
Utgivelseår: 2012

Stopp ertingen

Arbeid med inkluderende miljøer i barnehagen

Av: Helle Høiby, Anja Trolle
Hvordan forhindre erting, mobbing, plaging - jobb med inkluderende miljøer.
Helle Høiby og Anja Trolle har skrevet en bok om arbeidet med inkluderende miljøer i barnehagen og presenterer en konkret og praktisk metode for forebygging av mobbing i barnehagen.
Det er en vanlig oppfatning at små barn ikke mobber, fordi de ikke er bevisst at de erter eller ekskluderer. Like fullt er opplevelsen og konsekvensene for den som utsettes for slike handlinger ødeleggende. Det handler om å jobbe bevisst med å skape inkluderende miljøer og bygge opp gode, anerkjennende relasjoner mellom alle i barnehagen - både små og store.