Forfatter: Ingvild Nilsen, Jens Kristiansen
Innb: Innbundet

Månen følger etter meg

Av: Ingvild Nilsen, Jens Kristiansen
Vakkert om fantasivennskap «Månen følger etter meg» er en innsiktsfull fortelling om vennskap og lek, om hemmelige fantasivenner og om å stole på seg selv.
Se pappa, sier Mone. Månen følger etter meg i dag også! Tror du Månen er på vei til sin barnehage?

Like over Mones barnehage finnes himmelens egen barnehage. Der går selveste Månen! Akkurat som Mone, strever Måne med å passe inn, og de to søker hverandres selskap i stedet. Men hva skjer når Solen får Månen til å forsvinne helt, og Mone blir alene igjen?

Passer best for: 3-6 år

«Månen følger etter meg» er Ingvild Nielsens tredje barnebok. Ingvild Nielsen er journalist og forfatter, og hun jobber til daglig i NRK Super hvor hun er svært tett på målgruppen. Jens Kristensen har illustrert en lang rekke bøker og er en mester til å leke med fantasi og perspektiver.