Forfatter: Per Schultz Jørgensen
Forlag:  Pedagogisk Forum
Utgivelseår: 2016

Styrk barnas karakter

Et forsvar for barn, barndom og karakterdannelse

Av: Per Schultz Jørgensen
Emneknagger: OppdragelseBarndom
Barndommen er under press. Barnehagen og skolen er under press. Barn er under press. Når det målbare barnet er i ferd med å bli et ideal , er det på tide å stoppe opp, mener Per Schultz Jørgensen.

Hvordan forbereder vi barna våre best mulig på fremtidens verden? Vi vil gjerne at de er selvstendige, og samtidig skal de kunne samarbeide i team, fra de er helt små. De er online døgnet rundt men skal også kunne fordype seg. Undervisning og kompetanseoppbygging begynner allerede i barnehagen, selv om vi vet at mye av det de lærer gjennom barndommen, vil være foreldet innen de går ut av skolen.
Hvis vi vil oppdra barna våre best mulig til morgendagens verden, skal vi utvikle deres personlige dømmekraft og deres livsmot og ha tiltro til at en robust og ansvarlig karakterer er holdbar, også når dagsorden skifter.

Med STYRK BARNAS KARAKTER oppfordrer Per Schultz Jørgensen både foreldre, barnehage og skole til å løfte blikket fra tidens stress og sette barnets karakter i sentrum.