Forfatter: Lars Mæhle

Mysteriene i Kråkeslottet barnehage

Briller, sokker og utesko

Av: Lars Mæhle
De tre første mysteriene, samlet i én bok. Tvillingene Leon og Live er Kråkeslottet barnehages helt egne detektiver. I denne boken har vi samlet de tre første fortellingene om dem. Og det er ikke bare småsaker de får bryne seg på! I Hvem gikk med utesko inne? har noen tråkket søle utover de nyvaskede gulvene, men hvem? I Hvem har tatt brillene? forsvinner brillene til Elin brått og mystisk. Og i Hvor ble det av alle sokkene? opplever samtlige unger at én sokk plutselig er borte. Hva i all verden er det som har skjedd?

Mysteriene i Kråkeslottet barnehage har på kort tid befestet seg som en svært populær krimserie for de aller minste leserne. Dette er den første av flere planlagte samleutgaver.

Lars Mæhle (f. 1971) debuterte i 2002. Gjennombruddet kom i 2009 med den prisbelønte fantasyromanen Landet under isen. Mæhle er født på Sunndalsøra, og er i dag bosatt i Oslo. Odd Henning Skyllingstad (f. 1978) er tegneserieskaper og illustratør. Han har utdannelse innen animasjon fra Høgskulen i Volda, og vant i 2003 Sproing- prisen for serien Børre er død. Mest kjent er han for serien om frosken

Kolbein. Skyllingstad er født i Hammerfest, oppvokst i Vikersund og bor nå i Oslo.