Forfatter: Cathrine Ask

Hverdagslæring i barnehagen

For både voksne og barn

Av: Cathrine Ask
Hvordan kan vi organisere hverdagen i barnehagen slik at vi ivaretar både rammeplanen og barn og voksnes psykososiale miljø, slik at barnehagen blir et godt sted for alle - både barn og voksne?
Denne boken handler om hvordan vi kan reflektere over og organisere arbeidet i barnehagen slik at hverdagens uformelle læringsprosesser får den oppmerksomheten  og plassen de fortjener.

For å synliggjøre betydningen av våre egne holdninger og bidra til refleksjon inneholder boken praksisfortellinger og eksempler som beskriver gjenkjennelige handlinger og situasjoner i barnehagen. Små umiddelbare refleksjoner kan skje hvor som helst, og senere kan de danne et godt grunnlag for de store, overordnede refleksjonene som krever mer tid og sammenhengende ro.