Forfatter: Inger-Lise Møten (red), Elin Thoresen (red)
Forlag:  Fagbokforlaget
Utgivelseår: 2019

Kunstpedagogisk utviklingsarbeid i barnehagen

Av: Inger-Lise Møten (red), Elin Thoresen (red)
Kunstpedagogisk utviklingsarbeid kan bidra til å øke kompetansen om kunst og bruken av kunstfaglige uttrykksformer.

Boken Kunstpedagogisk utviklingsarbeid i barnehagen viser hvordan man kan skape engasjement i personalet og gi plass til kunstfaglige aktiviteter i barnehagen. Et barnehagepersonale som arbeider med kunstuttrykk selv, vil være bedre i stand til å møte og tilrettelegge for barns kunstneriske uttrykk  og for barns lek.

I boken viser forfatterne hvordan man kan gjennomføre utviklingsprosesser alene og sammen med andre i barnehagen. Målgruppen for boken er studenter i barnehagelærerutdanningen og ansatte i barnehagen som ønsker inspirasjon til å starte egne kunstpedagogiske utviklingsarbeider.

Her kan du bla i boken