Forfatter: Randi Moe, Grete Nordvik, Ole Sataøen
Forlag:  SEBU
Utgivelseår: 2013

Ny som barnehagelærer

Om veiledning som støtte i utvikling av profesjonell identitet

Av: Randi Moe, Grete Nordvik, Ole Sataøen
Denne boken handler om veiledning av nyutdannede barnehagelærere og deres profesjonelle utvikling i møte med barnehagen som arbeidsplass.
Kvalifisert veiledning kan bidra både til utvikling av den nyutdannede barnehagelærerens yrkespraksis og til kvalitetsutvikling i den enkelte barnehage og skole.

Boken er rettet mot som skal arbeide som veiledere for nyutdannede, arbeidsgivere som skal ta imot nyutdannede barnehagelærere, avgangsstudenter i barnehagelærerutdanningen og nyutdannede barnehagelærere.

Boken vil være aktuell i utdanning innen veiledning, og nyttig som felles utgangspunkt for de partene som inngår i veiledningsprogrammene for nyutdannede.