Forfatter: Terje Melaas
Forlag:  Kommuneforlaget
Utgivelseår: 2015
Innb: Paperback

Blikk for lek i barnehagen

starte - verne - videreutvikle

Av: Terje Melaas
Denne boken handler om hvordan personalteamet i barnehagen på mange ulike måter kan støtte barn i å starte, verne og videreutvikle lek.
Forskning og teori om lek kobles til barnehagehverdagen, og understreker hvordan barns ønsker om selvstendig lek kan ledes og tilrettelegges med fokus på barnehagelærernes faglighet og evne til improvisasjon.

Pedagogens profesjonsforståelse blir utfordret. Sannhetsregimer om den voksnes rolle i leken løftes frem, og leken prioriteres også utenfor selve lekearenaen. Tid, materialbruk og personalledelse av lek er derfor viktig.
cover
kr 299,00