Forfatter: Terje Melaas
Innb: Paperback
ISBN: 9788244621922

Kampen om leken

ansvar og muligheter i barnehagen

Av: Terje Melaas
Hvor vanskelig er det for et barn å leke? Er det «lett som en lek»? Hvordan utrykker barn et ønske om å komme inn i leken og hvordan skal de ansatte i barnehagen forstå dem?
Barn generelt og utsatte barn spesielt kan ha alt fra små utfordringer til relativt store problemer med å få innpass i lek og relasjoner. Forfatteren bruker begreper som kamp-rabling og vær-glad-leken for å beskrive hvilke utfordringer barn kan møte i sin egen barnehagehverdag. Boken tydeliggjør hvilket ansvar personaltemaet har, og hvilke krav dette stiller til den pedagogiske ledelsen. Forfatteren bruker eget forsknings- og utviklingsarbeid og omfattende teoretisk materiale for å vise hvordan leken kan analyseres og følges opp systematisk. Et vell av eksempler viser hvilke muligheter barnehagen har helt konkret og praktisk.
cover
kr 299,00