Forfatter: Line Melvold, Lene Holte, Lene-Marie Monrad-Hole, Christine Wallumrød
Forlag:  Kommuneforlaget
Utgivelseår: 2023 (1. utgave)

Å skape rom for mening

Av: Line Melvold, Lene Holte, Lene-Marie Monrad-Hole, Christine Wallumrød
Boken viser hvordan du kan jobbe systematisk og strukturert med leken slik at den får sin velfortjente plass.

Det å legge til rette for lek i barnehagen handler helt grunnleggende om å praktisere barns rettigheter. Ved å tilby rom og materialer får barna muligheter til å skape lek selv og leke sammen med andre. De får tenke selv og tenke sammen, og det skaper hverdager med mening. Så hvordan skaffer vi leken det fysiske rommet den trenger? Denne boken viser mange eksempler på hvordan.

Det er også en målsetting å skape et innhold barna selv ønsker å delta i og være i på sine måter. Prosjektarbeid i barnehagen gir næring til relasjonene og fellesskapet, og det fører leken inn i kreative prosesser. Mange gir uttrykk for at det kan være krevende på praktisere i en hektisk hverdag. Og hva er egentlig et prosjektarbeid? Hvordan kan man starte et slikt arbeid, og hvordan få det til å leve i hverdagen? Boken gir forslag til svar på disse grunnleggende spørsmålene.

cover
kr 299,00