Forfatter: Rebecca Wexelsen
Illustratør: Ella K. Okstad
Forlag:  Vigmostad Bjørke
Utgivelseår: 2021 (1. utgave)
ISBN: 9788241955655

Mormor til salgs

Av: Rebecca Wexelsen
Emneknagger: MangfoldFamilieBesteforeldre

Ny bildebokperle fra forfatteren bak Ulf er uvel! Det verste Nelly vet, er å bli hentet i barnehagen av mormor. Mormor er alltid så streng, og så lager hun rar mat. En dag får Nelly ideen om at det kanskje går an å selge henne til noen som ikke har en mormor selv. Hun setter opp et skilt utenfor mormors hus. Snart banker de første interesserte på døra. Men når det endelig kommer en som faktisk vil ha Nellys mormor, er det kanskje ikke like fristende å selge henne allikevel?

Bokhyllepedagogen anbefaler:

Stakkars Nelly har en mormor som ikke er grei.
En mormor som aldri gjør noe koselig med henne, ikke kjøper boller og bare serverer ekkel mat. En mormor som er sur hele tida. Og streng! Hun liker vel egentlig ikke barn noe særlig.. Og Nelly må bare være stille og kan ikke gjøre det hun vanligvis liker best.
Hva skal man med en sånn mormor, tenker Nelly. Så hun finner på at hun vil selge mormora.

Og hun får fler interesserte. Men.. vil hun selge henne likevel? For er det kanskje bedre å ha en rar mormor enn ingen mormor? Og kanskje er det rare også litt kult?

En morsom bok, og jeg elsker illustrasjonene til Ella Okstad. Mye liv og fine farger!

cover
kr 299,00