Forfatter: Cathrine Bull Thorshaug
Forlag:  Fagbokforlaget
Utgivelseår: 2022

Mangfold og dilemmaer i barnehagen

Av: Cathrine Bull Thorshaug
Emneknagger: Mangfold
Hva kan man lære gjennom samtaler og samarbeid i et flerkulturelt barnehagemiljø?

- Hva gjør du når en mor ikke forstår hva en foreldresamtale er?

- Hva gjør du når barna har fri hver turdag?

- Hva gjør du når en far nekter barna å gå i teater?

- Hva gjør du når foreldre av ulik religiøs tro ikke respekterer hverandre?

Denne boken springer ut fra en barnehagelærers erfaringer fra arbeid i en flerkulturell barnehage gjennom mange år.

Møtet med hverdagslige utfordringer eller dilemmaer er konkretisert i form av eksempler med tilhørende refleksjoner. Dilemmaene er valgt fordi de er vanlige, og kan representere utfordringene mellom majoritets- og minoritetskultur. Målet er å stimulere til refleksjon og diskusjon om dilemmaene barnehageansatte kan møte i et flerkulturelt samfunn.

Bla i boken (åpnes i nytt vindu)
cover
kr 299,00