Forfatter: Vibeke Glaser
Forlag:  Fagbokforlaget
Utgivelseår: 2022 (1. utgave)

Den verdifulle foreldresamtalen

Av: Vibeke Glaser
Emneknagger: Kommunikasjon
Gode foreldresamtaler gir gode vilkår for barnets trivsel, læring og utvikling i barnehagen. Hvordan henvender du deg til barnets foreldre? Hva gjør du for å skape en god dialog preget av åpenhet, forståelse, gjensidighet og tillit og respekt forskjellighet?

En god dialog er forankret i etikk og kvaliteter i mellommenneskelige relasjoner. Du skal møte den andre som subjekt og medmenneske. Det krever både selvinnsikt og sensitivitet. I boken presenterer forfatteren forskningsbasert kunnskap om ulike vilkår for gode foreldresamtaler.

Hva preger slike samtaler? Hva er det spesielt viktig å lære seg? Hvordan kan vanskelige tema tas opp? Boken gir viktige innspill til hva du må tenke over når du planlegger og gjennomfører en foreldresamtale.

Bla i boken (åpnes i nytt vindu)