Forfatter: Tove Ingebrigtsen, Martin Per Samuelsson
Forlag:  Cappelen Damm AS
Utgivelseår: 2022 (1. utgave)
ISBN: 9788202667597

Dialogisk foreldresamarbeid i barnehagen

medvirkning og partnerskap

Av: Tove Ingebrigtsen, Martin Per Samuelsson
Emneknagger: Foreldresamarbeid

I Dialogisk foreldresamarbeid i barnehagen presenteres en strategi for å utvikle foreldresamarbeid i barnehagen slik at både foreldre og ansatte kan føle seg inkludert. På bakgrunn av teorien om deliberativt demokrati - ideen om at individer og grupper gjennom dialog sammen skal streve etter å finne felles løsninger på felles utfordringer - presenteres en dialogisk tilnærming til foreldresamarbeidet. Forfatterne forklarer grundig hva dette innebærer, og hvordan barnehageansatte og foreldre kan gå frem for å oppnå en partnerskapsrelasjon i sitt samarbeid.

Boken er skrevet til barnehagelærerstudenter på bachelor- og masternivå. Den henvender seg også til forskere og akademikere innenfor barnehagefeltet og til de i praksisfeltet som ønsker innspill på hvordan foreldresamarbeid kan praktiseres.

Bla i boken (åpnes i nytt vindu)