Forfatter: Anne Hilde Vassbø Hagen
Forlag:  Gyldendal Norsk Forlag AS
Utgivelseår: 2021 (1. utgave)
ISBN: 9788205600751

Sinte barn og sinte voksne

slik forstår og håndterer du sinne

Av: Anne Hilde Vassbø Hagen
Emneknagger: AggresjonRelasjonerOppdragelse

«En praktisk, hjelpsom og håpefull bok for alle foreldre.» Aksel Inge Sinding, psykolog, forfatter og pappa

Hender det du skammer du deg over oppførselen til barnet ditt? Er du redd for at barnet ditt ikke har evne til empati? Har du hatt lyst til å skrike «hold kjeft!» til tenåringen som kjefter, kritiserer og slamrer med dørene? Har du opplevd å bli redd ditt eget barn når armene slår og beina sparker? I så fall er du ikke alene.

Sinne er en følelse som gir oss styrke. Sinne får oss til å stå opp for oss selv og forsvare oss mot urett. Hva er det som gjør at noen barn blir så rasende? Hvorfor er det så vanskelig å håndtere sinte barn? Hva trenger de sinte barna, og hvordan skal du klare å gi dem det? Nøkkelen ligger i å forstå både selve sinnet og følelsene som ligger bak - og hva den voldsomme atferden vekker i deg som mor eller far.

Denne boken forteller deg alt du trenger å vite om sinte barn. En nyttig og lettlest bok om en av de store utfordringene ved å være forelder!