Forfatter: Emma Adbåge
Forlag:  Omnipax
Utgivelseår: 2014 (1. utgave)

Lille hånd

Av: Emma Adbåge
Emneknagger: Kroppen
En liten lubben hånd kan gjøre mye: røre grøt, male bilde, vinke til mamma og klippe med saks. Når kvelden kommer er den trøtt. Da vil den bare holde hånden.

Emma Adbåge er en av Sveriges nye, ettertraktede illustratører med flere prislønte bøker. I pekebokserien "Lille kropp" tar hun utgangspunkt i de forskjellige kropssdelene og hva de gjør i løpet av dagen. Dette er bøker som huker seg ned på det lille barnets nivå, og med en herlig, moderne og frisk strek.

Bokhyllepedagogen anbefaler:

Jeg forta meg å ta bilde av disse bøkene i dag før jeg ga dem bort til en liten venn.

De er en del av en skikkelig søt bokserie for de yngste, med hverdagslige ting som små barn gjør. Men boka forteller hva for eksempel hånda eller foten har gjort i dag. Det fins også nese og mage i denne serien.

Jeg tror jeg falt for disse pga illustrasjonene. Jeg virkelig elsker Emma Adbåges illustrasjoner!
Fine bøker for de yngste leserne, med tykke tyggbare sider. Teksten er litt for enkel for min smak, så vi pleier å lese litt ekstra. Ikke «har du gjort i dag» men «hva har du gjort i dag?» feks. (Det er i grunn en gjenganger hos meg at jeg utvider språket i pekebøker. Det er sikkert mange som gjør det!)

cover
kr 299,00