Forfatter: Eva Eriksson
Illustratør: Lisa Moroni
Forlag:  Omnipax
Utgivelseår: 2017 (1. utgave)

Julia spiser alt

Av: Eva Eriksson
Emneknagger: Besteforeldre
Mormor later som hun spiser sølekaker - men Julia spiser alt, hun!

Mormor later som hun spiser sølekaker - men Julia spiser alt, hun! Så da går de hjem for å spise ekte mat isteden. Men mens mormor lager middag, smaker Julia på plastelina og hundemat og godtepapir, og orker nesten ikke pølser når mormors mat er ferdig. MEn dessert er det alltid plass til!

Eva Eriksson og Lisa Moroni har skrevet og illustrert Julia-bøkene sammen. Julia, Lisas to år gamle datter og Evas barnebarn, har stått for inspirasjonen. Her er alle med: mamma, pappa, mormor, hunden og så klart sjarmtrollet Julia!

Bokhyllepedagogen anbefaler:

Jeg elsker Julia-bøkene!

Julia er en liten toddler full av søte påfunn. I denne boka følger vi Julia og mormor gjennom dagen deres sammen. Julia vil som toddlere flest smake på alt! Harebæsj? Is som ligger på bakken? Plastelina og maur? Jeg kan mildt sagt si at jeg kjenner meg igjen i denne boka.

Veldig søte bøker, og morsomme!