Forfatter: Ulf Löfgren
Forlag:  Cappelen Damm AS
Utgivelseår: 2013 (1. utgave)
ISBN: 9788202421113

Ludde

Av: Ulf Löfgren
Emneknagger: PåkledningMestring
Det er ikke så lett for Ludde å kle på seg og spise. Eller å legge seg. Det blir så rart! Kan du hjelpe Ludde?

Ludde-bøkene er bøker som både små og store Ludde-fans kan more seg over sammen. Ludde er en morsom figur som ungene raskt legger sin elsk på. Ludde og vennene hans er sjarmerende, tegningene er i fine, klare farger og den litt tullete humoren gjør at bøkene raskt blir favoritter hos de små. Som Ulf Löfgren sa: «Det er herlig å vite best når man er to år, og Ludde er virkelige sprø og gjør det beste bakvendt».

Luddes humor går rett hjem hos de minste og latteren hos de små gjør det også morsomt for de voksne å lese sammen med barna!

Bokhyllepedagogen anbefaler:

Hvem har vel ikke hørt om Ludde! De fleste småbarnsforeldre kjenner Ludde. Og det er det en god grunn til. Han er et morsomt og rart fjomsedyr! Han finner på så mye tøys, både alene og med vennene sine. I denne boka prøver han å kle på seg, og gjøre andre helt vanlige ting. Men alt blir feil og helt bakvendt!

Denne leste jeg med barna i dag på jobb, en gjeng med ferske treåringer. Og jeg vil si bøkene om Ludde er perfekte for den alderen! De har akkurat begynt å virkelig tulle og tøyse med språk og elsker når ting blir feil og de kan si «neiiiiii ikke sitte PÅ bordet Ludde!»

Ludde-bøkene funker absolutt for yngre barn enn 3 år også, helt fra de viser interesse for bøker vil jeg si!

En tidløs klassiker dette, som alle burde ha i bokhylla.