Forfatter: Haddy Njie
Illustratør: Lisa Aisato
Forlag:  Cappelen Damm AS
Utgivelseår: 2016 (1. utgave)
ISBN: 9788202507534

Snart sover du

et års god natt

Av: Haddy Njie
Emneknagger: ÅrstiderSøvn
Barn sover. Voksne sover. Dyr sover. Og årstidene sover, de også.

Barn sover. Voksne sover. Dyr sover. Og årstidene sover, de også. Når vinteren er våken, da sover de tre andre. Og når vinteren skal få sove, da står våren opp fra drømmene sine. Etter våren våkner sommeren, og etter sommeren kommer høsten, og så er det vinter igjen.

Søstrene Haddy Njie og Lisa Aisato har lenge hatt lyst til å lage en bildebok sammen. En nattabok om årstidene, som sover og våkner til liv. En nattabok til å lese på sengekanten, året rundt, for liten og stor.

Bokhyllepedagogen anbefaler:

Denne boka er et nydelig kunstverk av en nattahistorie, der vi gjennom boka følger alle årstidene og hvordan året går sin gang. Hver årstid sover liksom i vente på neste årstid.

Jeg har brukt denne boka i samlingsstund med barn (og voksne!) og jeg har lest den for egne barn. Barna liker den godt, i alle aldre egentlig. Hovedsaklig tror jeg fordi Lisa Aisato har så utrolig vakre illustrasjoner! De er som en egen verden. Jeg elsker spesielt sommerjenta med hår av blomster!
Det er noe med det. At uansett hva som skjer og hvor kaotisk verden kan virke for liten og stor, så er det helt sikkert at årstidene kommer. Ok, så kan de kanskje være litt forvirrende iblant. Men de kommer. Året går sin gang og det er en trygghet i det! Denne boka har også en nydelig sang som man kan finne noter til bakerst i boka, eller søke opp på YouTube og høre.

Bla i boken (åpnes i nytt vindu)
cover
kr 299,00